איך תרופות פסיכיאטריות משפיעות על המוח?


כמו כל חומר משנה תודעה, תרופות פסיכיאטריות הן בעלות השפעה פסיכו-אקטיבית ומשנות את ההתנהגות, המודעות, התפיסה והרגשות באמצעות השפעה על הכימיה של המוח. צריך לקחת בחשבון את התועלת ואת הסיכונים אשר נובעים משינוי הגוף\מוח והתודעה, מהם הציפיות שלנו מטיפול שכזה? מה התפיסה שלנו להחלמה?
 

התיאוריה הפסיכיאטרית הנוכחית טוענת שהתרופות הפסיכיאטריות משנות את הרמות של הכימיקלים ומשפיעות על המוליכים העצביים (נוירוטרנסמיטורים), למעט נוגדי פרכוסים לאפילפסיה, ו"מייצבי מצב רוח" כגון ליתיום אשר משפיעים באופן שונה ע"י שינוי זרימת הדם והפעילות החשמלית במוח.
הנוירוטרנסמיטורים משפיעים על מצב הרוח ועל התפקוד המנטאלי. כל התאים של מערכת העצבים, כולל תאי המוח, משתמשים בנוירוטרנסמיטורים על מנת לתקשר אחד עם השני. כאשר רמות הנוירוטרנסמיטר משתנה, הקולטנים של התאים, אשר תפקידם לקלוט ולהסדיר את תפקוד הנוירוטרנסמיטורים, הופכים רגישים יותר, ויכולים להתרחב או להתכווץ בכדי להתאים את עצמם.

 

תרופות נגד דיכאון מסוג SSRI ("מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין") למשל אמורים להעלות את רמת התפקוד של הנוירוטרנסמיטר סרוטונין במוח ולהפחית את מספר הקולטנים של סרוטונין. תרופות אנטי-פסיכוטיות כמו הלידול נועדו להוריד את רמת הדופמין ולהגדיל את מספר קולטני הדופמין במוח. פעולה זו על נוירוטרנסמיטורים ועל הקולטנים זהה עבור כל חומר פסיכו-אקטיבי. אלכוהול משפיע על הנוירוטרנסמיטורים דופמין וסרוטונין, וקוקאין משנה את הרמות הן של דופמין וסרוטונין, כמו גם נוראדרנלין.
 

בעוד שינויים אלו מתחוללים בגוף, התודעה שלך מפרשת ומגיבה לשינויים אלו בדרך מיוחדת משלך בהתאם למבנה האישיות הייחודי רק לך.
 

כמו שאלכוהול עלול להרגיע אותך או לגרום לך עצבים, תרופות נגד דיכאון עשויות להמריץ אנשים מסוימים או לגרום לאחרים להיות פחות רגישים. בגלל אפקט הפלצבו והציפייה. זכור כל אחד הוא שונה ומגיב אחרת.

הניסיון שלך עם תרופות שונה משל אנשים אחרים, ובסופו של דבר הוא ייחודי לך וזאת הסיבה שרופאים מחליפים למתמודדים תרופות כל הזמן, מתמודדים שנמצאים שנים רבות תחת טיפול תרופתי נטלו מגוון רחב של תרופות בטענה שהתרופה לא מתאימה להם וצריך להחליפה במשהו אחר.

 

לתיאום פגישת ייעוץ
פנייתך התקבלה