מהן האלטרנטיבות לתרופות פסיכיאטריות?

 

-  חברויות עם אנשים המאמינים בך וביכולתך להחלים אלה צריכים להיות אנשים שראו אותך ב"ימים רעים", חברים ובני משפחה שאתה יכול להיות כנה איתם, שיתמכו בך כאשר אתה בצרה, ומוכנים ויכולים להכיל אותך ואת הקשיים העלולים לעלות בתהליך. תזכור שהם צריכים להכיר את הגבולות של התמיכה אותה הם יכולים להציע ולהיות מסוגלים לומר "לא" על מנת להגן על עצמם מפני פגיעה, תכנית סדורה יכולה להקל באופן משמעותי בקשיים שבדרך.

 -  גמילה מסמים ואלכוהול סמים קלים, כמו קפאין, יכולים לערער את הבריאות, היציבות ואיכות השינה עבור אנשים אחרים. סוכר (כולל מיצים) ושוקולד יכולים גם להשפיע על מצבי הרוח, ואנשים מסויימים עלולים אפילו לקבל תגובות פסיכוטיות הנובעות מרמות הסוכר או הקפאין בדם. 

 -  הזהר ממריחואנה רפואית: כיום חלק גדול מהאוכלוסייה מקבל אישור לשימוש במריחואנה רפואית מהרופא שלהם, בעיקר נפגעי הלם והלומי קרב ומתמודדים עם כאב כרוני. רבים מהם נכנסים למצבי דיכאון וחוסר תפקוד או משבר פסיכוטי שנגמר באשפוז בעקבות רגישות לחומרים הפעילים שקיימים במריחואנה הרפואית.

 -  מנוחה, מצא דרכים להבטיח שגרת שינה בריאה. תרופות שינה יכולות להיות גיבוי, אבל נסה להתחיל קודם עם פעילות גופנית לעייף את הגוף, עשבי תיבול כמו ולריאן (מדי פעם), הומאופתיה ודיקור, תוספי תזונה כגון מלטונין, סידן ומגנזיום. טפל בכל מתח או קונפליקט התורם לנדודי שינה. שקול להפסיק לחלוטין צריכה של קפאין המצוי במשקאות כגון קפה ומשקאות מוגזים. גם אם אתה מקבל מספיק שעות שינה, שינה שמתחילה מוקדם יותר מ - 23:00 למשל, היא הנינוחה ביותר. הפוך את חדר השינה ומיטתך לאזור רגוע, ותן לעצמך זמן של שלווה לפני השינה, ללא חשיפה למדיה וגירויים. קח תנומות קצרות אם הן אינן מפריעות לשנת הלילה שלך, ואם אתה לא יכול לישון בכלל, שכיבה בשקט ומנוחה בעודך ער עשוייה להועיל.

 -  המתנה, זכור, הזמן פועל לטובתך, תהליך הריפוי הטבעי פשוט צריך זמן בכדי לעבוד, תסמוך על הגוף שלך.

 -  תזונה נכונה יכולה לשחק תפקיד חשוב ביותר ביציבות נפשית ובריאות כללית, חקור לאיזה מזונות אתה עשוי להיות רגיש כגון גלוטן, קפאין וחלב. שקול לקחת תוספי תזונה, רבים מהם נמצאו כמזינים את המוח ומסייעים לגוף להחלים כגון ויטמין C, שמן דגים, חומצות שומן חיוניות, ויטמינים D ו-B, חומצות אמינו (כגון GABA, 5-HTP, טירוזין וטאנין) ומוצרים פרו ביוטיים. אכול הרבה ירקות, חלבונים, פירות טריים ושומנים רוויים. נסה להמנע מג'אנק פוד ותהיה קשוב לגוף שלך. יש אנשים שמושפעים מממתיקים מלאכותיים, חומרים משמרים וכימיקלים אחרים במזונות מעובדים. למד על אינדקס גליקמי של מזונות במידה ורמת הסוכר בדם שלך אינה יציבה. אם אתה לוקח עשבי מרפא או תרופות עבור מחלה גופנית, יש להתייעץ עם רופא או נטרופת על אינטראקציות עם תוספים, במיוחד אם הינך בהריון או מניקה.

 -  פעילות גופנית, כגון הליכה, מתיחות, ספורט, שחייה או רכיבה על אופניים יכולים להפחית באופן דרמטי חרדה ומתח. התרגול גם מסייע לגוף לנקות רעלים. עבור אנשים מסוימים, מדיטציה מועילה מאוד לטיפול במתח.

 -  שתית כמות מרובה של מים (ללא תוספים) לאורך כל היום, המים חיוניים ליכולת של הגוף לסלק רעלים. שתיית כל משקה אלכוהולי, קפה, תה שחור, או משקה קל מייבשת אותך וצריכה להיות מוחלפת עם כמות שווה של מים. אם אתה סובל מחום, הזעה או התייבשות, הקפד לחדש נתרן, סוכר, אשלגן ואלקטרוליטים.

 -  חשיפה לחומרים כימיים ורעלים בסביבה יכולה להפעיל לחץ על הגוף ולגרום לבעיות פיזיות ונפשיות, כמו כן, רעשים מטרידים וחשיפה לתכנים אלימים או מסיטים זה עשוי להיות קשה אבל אם אתה יכול נסה להפחית את החשיפה למזהמים, חומרי ניקוי ביתיים, רעשים חזקים, צבע, פחמן חד-חמצני, זיהום סביבתי ואורות ניאון. עבור אנשים מסוימים, הפחתת תרופות פסיכיאטריות עלולה לגרום לרגישות יתר לתקופה מסויימת.

 -  בחן היטב תרופות אחרות שאתה לוקח חלק מהתרופות לטיפול באבחנות פיזיות, משככי כאבים וסטרואידים למשל, יכולים בעצמם לגרום לחרדה, הפרעות שינה, ופסיכוזה.

 -  הורמונים משחקים תפקיד חשוב ביציבות רגשית. אם המחזור לא סדיר או שיש לך שינויים הורמונליים חזקים, פני לקבל תמיכה רפואית.

 -  מטפלים הוליסטיים מסויימים כגון הומואופתים, נטורופתים, הרבליסטים, ומדקרים יכולים לסייע בהפחתת תרופות פסיכיאטריות ולספק חלופות יעילות וטבעיות, לא רעילות, לעזור עם חרדה, נדודי שינה, ותסמינים אחרים. נסה לבצע שינויים מומלצים באורח החיים כגון דיאטה בריאה ופעילות גופנית. אם כסף הוא מכשול, נסה לעבוד עם רשויות הרווחה ותהיה עקבי עד שתקבל מימון לצרכיך: חלק מנותני שירות אלו יעניקו טיפולים מוזלים ואפילו בחינם לאלו שידם אינה משגת. אם אתה נוטל צמחי מרפא או תוספי מזון, יש לבדוק תופעות לוואי בשימוש עם תרופות.

 -  קבוצת תמיכת עמיתים, מטפל שאתה מתחבר אליו, מאמן כושר, או מרפא באנרגיה יכולים להיות מאוד מועילים. תנו לעצמכם זמן לבחון את הטיפול ותשמרו על ראש פתוח.

 -  אמונה וגישה רוחניות תמיד מועילות להתמודדות עם סבל ותחושת חוסר אונים מצא דרכים מעשיות, לא שיפוטיות וקבל את עצמך בזכות מי שאתה.

 -  תדאג להיות בטבע סביב צמחים ובעלי חיים, מקורות מים וכיו"ב, החיבור עם הטבע יעזור לגוף שלך להתאזן ויעניק לך התבוננות רחבה יותר על המצב שלך.

 -  אמנות, מוסיקה, יצירה, ריקודים ויצירתיות הן דרכים רבות עצמה להבעת רגשות כלואים וחוסמים שלא תמיד ניתן להגיע אליהן במילים ומסייעות לך לגלות את מקורות הסבל שלך אפילו סקיצת עפרון או קולאז' מגזירים של עיתון פשוט עם הכותרת "מה אני מרגיש עכשיו?" יכולים להיות להיות מועילים מאוד. האזנה למוסיקה שאינה מטיפה ורועשת.

 

לתיאום פגישת ייעוץ
פנייתך התקבלה