חשוב על העיתוי, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך ובעל נסיון

מתי יהיה הזמן נכון להתחיל להפחית את התרופות או להיגמל? מתי יהיה זה זמן לא נכון?
 

אם אתה רוצה להפחית את התרופות, העיתוי מאוד חשוב. בדרך כלל עדיף להתכונן היטב ולחכות עד שאתה בטוח שיש לך את כל הידע שאתה צריך.
 

וודא שאתה מרגיש מוכן ומבין מה עומד בפניך, אם כי לפעמים תסמיני התרופות עצמם מאלצים אותנו לקחת החלטות קשות ולא מתוכננות.
 

זכור, גמילה מתרופות עלולה להיות תהליך ארוך טווח, לכן כדאי להתכונן אליה בדיוק כמו שהיית מתכונן לכל שינוי גדול בחיים.
 

זכור, גמילה מתרופות פסיכיאטריות אף פעם לא תיהיה הפתרון כשלעצמו, המתמודד חייב לשנות את תפיסת עולמו, ללכת לטיפול פסיכותרפי ולפתור את כל הכעסים, האשמות והטינות שבו, בין אם הוא כועס על העולם ובין אם הוא כועס על עצמו.
 

רגשות שליליים שלא מועבדים עלולים להכשיל את כל התהליך. 

המתמודד חייב להיות מוכן לאתגרי החיים עם מודעות נכונה ובריאה על מנת לחזור למסלול החיים. גמילה מתרופות היא רק תחילתו של תהליך חדש של למידה ואתגרים.
 

האם יש לך יציבות בדיור, מערכות היחסים, איך נראה סדר היום שלך?
 

רצוי להתמקד תחילה בסוגיות אלו וליצור מרחב מוגן ורשת תמיכה לפני שמתחילים.
 

האם אתה דוחה בעיות גדולות או בעיות שמצריכות תשומת לב? האם יש דברים מדאיגים שכדאי להתמקד בהם קודם? טיפול בעניינים בריאותיים ביוקרטים וכיו"ב מומלץ לטפל לפני תחילת השינויים כדי להמתמקד בתהליך עצמו.
 

האם השתחררת לא מזמן מאשפוז ואתה חושב שאתה בטראומה ממה שקרה לך באשפוז? האם היית במשבר בתקופה האחרונה (גירושים, מוות של אדם יקר, קשיים כלכליים, רגישות לעונות מזג האויר וכיו"ב)? שאל את עצמך וענה בכנות, האם זהו זמן טוב להפחית בתרופות או שהן בכלל רק חלק קטן מהבעיות?
 

האם אתה שם לב להחרפה בתופעות הלוואי של התרופות, או שאתה נוטל תרופות במשך זמן רב ומרגיש "תקוע"? האם אתה מרגיש שהרחבת את התודעה שלך ויש לך עכשיו יותר ביטחון בעצמך ואתה יציב וחזק יותר ומסוגל להתמודד עם רגשות עוצמתיים? אם כן, זו עשויה להיות תקופה טובה להתחיל בהפחתת התרופות.
 

ערוך רשימה של גורמים שהובילו למשבר בעבר. כמה מהם נוכחים כיום בחייך? האם אתה צופה גורמי סיכון נוספים בעתיד?
 

תן לעצמך מספיק זמן לטפל בכל אלה לפני תחילת התהליך.
 

טיפוח תמיכה וקבלת עזרה ככל הניתן. פתח מערכת יחסים של שיתוף פעולה עם המטפל שלך במידת האפשר, הסתרת מידע יכולה להכשיל את התהליך ומתן אמון במטפל הינו חובה להצלחת התהליך.
 

אם יש לך בעיות עם המטפל\הרופא שלך, החלף אותו.

שתף בפתיחות חברים ובני משפחה וקבל תמיכה בפיתוח התכנית שלך.
 

הסבר להם כי אתה עלול לחוות רגשות חזקים מכל הסוגים.
וודא שהם יודעים כי הגמילה עלולה להיות לא נעימה, אבל תסמיני גמילה אלה הם זמניים וידועים ואינם בהכרח אומרים כי יש נסיגה או שאתה צריך ליטול את התרופה.

 

ערכו רשימה של אנשים להם תוכלו לקרוא אם אתם חווים קשיים. העדר תמיכה הוא לא בהכרח מכשול בגמילה מתרופות, מתמודדים רבים עשו את זה בכוחות עצמם, אבל באופן כללי קהילה טיפולית תומכת היא חיונית לבריאות של כולם.
 

צור רשימה של סימני אזהרה. איך אתה יודע שאולי אתה נמצא לקראת משבר? צור תכנית פעולה לבעיות שינה, לבדידות, להתמודדות עם הצפת רגשות חזקים, או מצבים מסויימים, אלו עלולים להצביע על כך שאתה צריך מקורות תמיכה נוספים.
 

צור "תכנית פעולה" או "מפת שיגעון" אשר אומרת ליקירך מה לעשות אם תהיה לך בעיה להתקשר ולבקש עזרה או לטפל בעצמך. כלול הוראות, מה לומר לך, למי לפנות, ואיך לעזור, כמו כן גם העדפות לטיפול ותרופות, בתי חולים ואנשי מקצוע איתם ניתן ליצור קשר לקבלת הדרכה. זכור, בית החולים הוא רק צעד בתהליך למידה גדולה יותר ולא סימן לכישלון.
 

קבל הערכת מצב מקיפה על ידי רופא אשר יכול להעריך ביסודיות את מצבך, רוצה בטובתך ומסוגל להציע דרכים למניעה ושיקום כדי לעזור לך לשפר את בריאותך. לאנשים רבים עם אבחנות פסיכיאטריות יש בעיות בריאות פיזיות שהם אינם מתייחסים אליהן או שאינם רואים את הקשר בינם לבין מצבי הרוח שלהם. בעיות רפואיות כרוניות, בעיות שיניים, חשיפה ורגישות לרעלנים, בעיות כאב, חוסר איזון הורמונלי (בלוטת התריס), בעיות בתפקודי כליות לדוגמא, יכולות לערער את בריאותכם ולהקשות על הגוף להפחית או להיגמל מתרופות. הרעלת מתכות כבדות, הרעלת פחמן חד-חמצני, אנמיה, זאבת, צליאק, אלרגיות, גלוקמיה, מחלות אדיסון וקושינג, התקפים ומצבים רפואיים אחרים יכולים לייצר תופעות שדומות לתסמינים של הפרעות נפש. קח את הזמן כדי לבדוק את מצב הבריאות הגופנית שלך קודם, חפש אפשרויות סבירות, מומלץ להתייעץ עם תזונאי ועם מטפלים אלטרנטיבים ורופאים הוליסטים.
 

שים לב לבריאות שלך תוך כדי תהליך ההפחתה. זהו הליך גמילה מאתגר. מומלץ לחזק את המערכת החיסונית שלך עם הרבה מנוחה,שתייה מרובה של מים, מזון בריא, פעילות גופנית, חשיפה לשמש, ים, ביקורים דחופים בטבע וקשרים עם הקהילה שלך.

קבל עצות מעשיות בנוגע למצב הבריאות שלך בטרם תתחיל בתהליך.

 

לתיאום פגישת ייעוץ
פנייתך התקבלה